26 Aralık 2009 Cumartesi

Nielsen'in 2009 Türkiye Markalar Araştırması

Nielsen'in 15.'sini gerçekleştirdiği 2009 Türkiye Markalar Araştırması sonuçlarına göre;

Kategorilerinde Lider Markalar:

Akaryakıt: Shell
Banka: Akbank
Bilgisayar: Casper
Bebek bezi: Ultra Prima
Cep Telefonu: Nokia
Gazete: Hürriyet
Jean: Mavi Jeans
Margarin: Sana
Prezervatif: Okey
Rakı: Yeni Rakı
Mobilya: İstikbal
Spor ayakkabı: Adidas
Şarap: Doluca
Süpermarket: Migros
Şampuan: Elidor
Süt: Pınar

Kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka: Arçelik

Hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere “İlk hatırladığınız firma hangisidir?” sorusu yönetildiğinde;

1- Arçelik
2- Koç
3- Ülker
4- Sabancı

Tüketicileri “Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir?” sorusu yöneltildiğinde;

1- Arçelik
2- Ülker
3- Adidas
4- Nike

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder